Thursday, November 25, 2010

A Journey to the 18 Years of Friendship...La Fea - Cerita Tentang K.A.M.I

Wahhh...pejam celik...pejam celik...dah 18 tahun usia persahabatan kami. Perkenalan bermula dari satu event yang kami join. Kalau tak salah masa tu saya berumur 6-7 tahun. Bermula sejak itu kami mula rapat, sehingga sekarang, dan InsyaALLAH selamanya. Kami pernah berjanji sebagai KAWAN MATI. Terpisah hanya disebabkan mati. Kami juga juga menggelar diri kami La Fea(The Ugly) - nama yang aku berikan sendiri kepada kami sejak 5 tahun lalu.

Kenapa La Fea??

Semuanya gara-gara telenovela Latin yang pernah menjadi fenomena di Malaysia(dan tak lama dlu Ugly Betty.) Kedua-dua telenovela n soap opera tu menjadi favourite aku dan 2 lagi BFF aku. Yeah, kami akui kami memang hodoh dari luaran(walaupun kami perasan kami ni CANTEKK...) tp cantik dari dalaman. So sampai sekarang melekat La Fea.

Siapa La Fea??

La Fea terdiri dari Ismidi(Is),27;  Hirman(Aman),25; and of course aku, Qayum(Yum),24.


Bergelak sudah, bergembira sudah, bersedih sudah, menangis pon sudah. Bergurau sudah, bersenda sudah. Bertarik rambut sudah, bergaduh juga sudah. Pendek kata semuanya sudah. Cuma beberapa perkara yang tak perlu disebut disini je yang belum.hehehe...

Kami saling mengenali sesama sendiri.Mereka tahu apa yang aku suka, apa yang aku tak suka. Begitu juga sebaliknya. Malah kami lebih tahu perihal diri dan tingkahlaku sesama sendiri dari diri sendiri. Keluarga kami memang besar. Keluarga masing-masing saling mengenali. Semoga ikatan ini terus berpanjangan seperti mana janji-janji kami untuk terus kekal sampai mati.InsyaALLAH...Aminn...

2 comments:

Unknown said...

waaa...bguy nya my baby!!!

Kyu Latiff said...

apa yg bguy tu kak long??